ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي
آموزش ابتدایی 2
 
 
جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 10:11 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

گاه و بي‌گاه از من مي‌پرسند:«به جز كشور خودت ‌به كدام كشور ديگر علاقه داري؟» 

هميشه يك جواب داشته‌ام: تايوان.
مردم مي‌پرسند «تايوان؟ چرا تايوان؟»
جواب خيلي ساده است. چون تايوان صخره‌اي لم‌ يزرع در دريايي پر از امواج طوفاني و بدون منابع طبيعي براي زندگي كردن است. حتي براي ساخت و ساز بايد از چين، شن و ريگ وارد كند و با وجود همه اينها چهارمين ذخاير كلان مالي دنيا را در اختيار دارد. زيرا به جاي كندن زمين و استخراج هر آنچه كه بالا مي‌آيد، ‌تايوان ذهن و افكار 23ميليون تايواني را مي‌كاود‌، استعدادشان را، انرژي‌‌شان را و هوش و ذكاوت شان را.چه زن و چه مرد. هميشه به دوستانم در تايوان مي‌گويم:‌ شما خوشبخت‌ترين مردم دنيا هستيد، چطور اينقدر خوشبخت شده‌ايد؟ ‌نه نفت داريد،‌ نه سنگ‌آهن، نه جنگل، ‌نه الماس،‌ نه طلا، ‌فقط مقدار كمي ذخاير ذغال سنگ و گاز طبيعي ‌و به خاطر همين هم است كه فرهنگ تقويت مهارت‌هايتان را توسعه داده‌ايد؛ كاري كه امروزه ثابت شده با ارزش ترين و تنها منبع تجديدپذير واقعي در جهان است. حداقل اين برداشت شهودي من بود. اما ما در اينجا دلايلي نیز داريم كه اين موضوع را ثابت مي‌كند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

به گفته پژوهشگران انجام تكاليف درس رياضي به طور گروهي و مطالعه در كنار همكلاسي در كلاس درس به عنوان جديدترين روش موفقيت آميز و پربازده در يادگيري درسي رياضي مطرح شده است.


 پژوهشگران علوم آموزشي با همكاري دانشمندان رياضي موفق شدند روش جديدي را در تدريس درس رياضي براي دانش آموزان ابداع كنند.
بنابراين گزارش، تحقيقات انجام شده توسط پرفسور ساليوان و همكارانش در دانشگاه موناش اسكاتلند حاكي است كه استفاده از يك همكار يا همكلاسي در حل تمرينات رياضي و انجام تكاليف مشترك درس رياضي در يادگيري بهتر دروس تأثير بسيار مثبتي را بر جاي خواهد گذاشت.


به گفته پژوهشگران آموزش اسكاتلند اين طرح جديد كه قرار است در همه مدارس و موسسات آموزشي رياضي اجرا شود داراي آثار ثمر بخش خواهد بود.
بنابراين گزارش، اجراي اين طرح نوين در نظام آموزش درس رياضي به دليل فراري شدن دانش آموزان از تحصيل درس رياضي و خسته كننده بودن آن عنوان شده است.
 

منبع:http://class-6.blogfa.com



شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 12:49 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

مختصات:

برای مشخص کردن نقاط صفحه می توانیم دو محور عمود بر هم با مبدأ مشترک در صفحه رسم کنیم. این دو محور را دستگاه مختصات می نامیم.


ویژگی های صفحه مختصات:

 صفحه مختصات دارای ویژگیهای زیادی است. برای آشنایی شما با ویژگیهای زیبای این صفحه به روش زیر عمل می کنیم:

تصویری برای شما به نمایش در می آید، با دقت به عملیات انجام شده روی تصویر و تجزیه و تحلیل آن،       نتیجه گیری خود را بیان کنید. سپس روی قسمت (نتیجه گیری) کلیک کنید، و نتایج خود را با نتیجه نوشته شده مقایسه کنید. از آن جا که شما در نتیجه گیری ها به ما کمک می کنید. لذا، امیدواریم این امر باعث تثبیت یادگیری و گسترش مهارتهای شما باشد.



ادامه مطلب ...


          راهبردهای حل مساله


1- رسم شکل2- آزمایش و خطا 3- جدول نظامدار 4 - تبدیل مساله به زیر مساله 5- حل مساله با عبارتهای جبری6- حذف اطلاعات اضافی 7- آزمایش و خطا

 

1- رسم شکل : محورچینه - شکل هندسی - چوب خطساعت - رسم شخصیتهای مساله به طور ساده - و ......




پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 4:3 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

ساختار ریاضی ششم ابتدایی :

دارای 8 فصل می باشد ، هر فصل هم دارای 20 صفحه است. کل کتاب 160 صفحه می باشد.

هر فصل در 3 هفته ی آموزشی تدریس و ارائه  می شود .

 

ساختار کتاب ریاضی ششم ابتدایی: تصویر موضوعی 1 صفحه - درس اول 4 صفحه - درس دوم 4 صفحه - حل مسأله 2 صفحه - درس سوم 4 صفحه - درس چهارم 4 صفحه - مرور فصل 1 صفحه 

 

عناوین فصل ها

فصل اول : کسر متعارفی- فصل دوم : عددهای اعشاری- فصل سوم :اندازه گیری طول و زاویه - فصل چهارم : عددهای تقریبی - فصل پنجم: نسبت و تناسب و درصد -  فصل ششم : آمار و احتمال -  فصل هفتم : مقایسه واندازهگیری سطح -  فصل هشتم :  مختصات و عددهای صحیح

هر درس شامل فعالیت ، کار در کلاس ، فعالیت ، کار در کلاس و تمرین می باشد . ( تمرینات برای منزل است. )



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 7:13 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

خداوند متعال چه می خورد؟چه می پوشد؟چه قدر توانایی دارد؟

جواب: غم بندگانش- عیب بندگانش- بی نهایت



پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 6:56 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

«خورشید از کجا می آید؟ کجا می رود؟»، «پرنده ها چه جوری آواز می خوانند؟ چه طوری لانه می سازند؟»، «آدم ها چرا می میرند؟»، «چرا نوزاد گریه می کند؟»

کودکان هر روز از شما ده ها پرسش می کنند. گرچه این پرسش ها گاهی حوصله تان را سر می برند، بیشتر پدر و مادر ها می دانند که باید به آنها به شیوه های قابل فهم و زبانی ساده توضیح بدهند، چرا که پاسخ های شما نه تنها به کنجکاوی آنها نسبت به بسیاری از پدیده های جهان پاسخ می دهند، بلکه باعث می شوند خوب گوش کردن و چگونگی آموختن یک مطلب علمی را به مرور زمان بیاموزند.

 
 

این آموزش در سال های بعد سبب می شوند آنها به یادگرفتن علاقه مند شوند و در نتیجه در مدرسه هم به درس خواندن علاقه نشان دهند و با توجه به این که در کودکی راه های یاد گرفتن و درک یک مطلب را به شکل غیرمستقیم آموخته اند می توانند از همان سال های اول در تحصیل موفق شوند. بنابراین اگر پدر و مادری از راه های مشتاق کردن کودک به دانستن، آگاه باشند، موفقیت او را در دوران تحصیل، تا حدود زیادی تضمین کرده اند. برای علاقه مند کردن کودک به یادگیری و تحریک بیشتر کنجکاوی او روش های زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به ۳ نکته طلایی اشاره کرد:



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, :: 6:38 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

یادم باشد حرفی نزنم كه به كسی بر بخورد

نگاهی نكنم كه دل كسی بلرزد

خطی ننویسم كه آزار دهد كسی را

یادم باشد كه روز و روزگار خوش است

وتنها دل ما دل نیست

یادم باشد جواب كین را با كمتر از مهر و جواب

 

دو رنگی را با كمتر از صداقت ندهم

یادم باشد باید در برابر فریادها سكوت كنم



ادامه مطلب ...


سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 15:2 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

الف) هدف ها :

 

1- الف) هدف کلی

هدف کلی را می توان از عنوان درس الهام گرفت.

برای مثال،در درس علوم تجربی، عنوان درس تغییرات مواد است. پس هدف کلی این درس عبارتست از: آشنایی فراگیران با تغییرات مواد

یا فراگیران با انواع تغییرات آشنا می شوند

هدف کلی را می توان به صورت جمله یا (دارای فعل) و یا بصورت عبارت نوشت.

هدف کلی، برحسب فعل های غیر رفـتـاری نوشتـه شـود. مانند: آشنامی شوند - پی می برند

می فهمند و ...

هدف کلی در قالب یکی دو جمله نوشته شود.بستگی به این که از چند حیطه استفاده گردد.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 13:56 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

ـ وظیفه آموزش این است که ذهن های خالی را به ذهن های باز تبدیل کند نه ذهن های پر.
ـ دوستانی انتخاب کنید که اهل زحمت باشند و شما را به درس خواندن و زحمت کشیدن تشویق کنند.
ـ خوشبخت کسی است که به یکی از این دو دسترسی داشته باشدیا کتابهای خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.
ـ یک تمبر پستی موفقیتش را تضمین می کند چون این توانایی را دارد که تا رسیدن به هدف به چیزی بچسبد.
ـ موفقیت مانند سایه به دنبال پشتکار است.
ـ شرط پیروزی داشتن اراده قوی است شرایط دیگر اهمیت چندانی ندارد.
ـ خواندن بدون فکر کردن همانند خوردن بدون هضم کردن است.
ـ برای آدمهای مصمم و جدی همیشه وقت و فرصت فراهم است.
ـ آرمانهای بزرگ همت های بلند می طلبد.
ـ عظمت زندگی در علم نیست بلکه در عمل است.
ـ جدیت مقصد را نزدیک می کند.
ـ در دنیا لذتی نیست که با لذت مطالعه برابری کند.



بیم از حصار نیست

بی شك زمانی كه «آن سولیوان» اولین آموزش ها را بر دستان كوچك «هلن كلر» حك كرد و با زبان دست ها با هلن كوچك سخن گفت، باور داشت كه «هلن» زمانی نه چندان دور نام هر شیئی را، هرچند نامفهوم، بر زبان جاری خواهد كرد و یا زمانی كه «جبار باغچه بان» ، كودكان كر و لال را در كنف حمایت خویش قرار داد، می دانست كه هر كودك معلول نیز مانند دیگر كودكان، حقی برای آموختن و استعدادی به قدر خویشتن دارد...
و «لوییس بریل» باور داشت كه تاول های كاغذ خواهند توانست دنیای تاریك و پر التهاب كودكان نابینا را روشنی بخشد.آن چه در پی می خوانید؛ نگاهی است بر نیازهای آموزشی- پرورشی كودكان معلول در سه بخش:
الف: نیازهای ویژه آموزشی كودكان معلول، ب: گام به گام با كودك معلول ،ج: نیازهای والدین.

الف: نیازهای ویژه آموزشی كودكان معلول
كودكان ناتوان یا كم توان (معلول)، مشكلات خود را با ناتوانی در انجام فعالیت ها، انجام تكالیف مدرسه، برقراری ارتباط با آموزگار، دوستان، والدین و... رفتارهای نابهنجار به ویژه عصبانیت، پرخاشگری، مشكلات روانی- عاطفی و... بروز می دهند. این رفتارها به ویژه اگر كودك ناتوان در مدرسه كودكان عادی تحصیل كند، بیشتر بروز می كند. از این رو كودكان معلول (ذهنی یا جسمی)، به ویژه كودكانی كه دچار ناتوانی یا كم توانی ذهنی هستند، نیازمند شیوه های آموزشی ویژه، انتخاب مدرسه مناسب و... بوده و باید با شیوه اصولی آموزش ببینند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 12:48 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

كتر عالميان، مؤلف كتاب‌هاي درسي رياضي: تلخي رياضيات را شيرين مي‌کنيم

مردي كه اصرار دارد رياضي با زندگي همه ما آميخته است و هيچ كداممان خبر نداريم، اما نه از دلتا مي‌ترسد نه از راديكال، جذر گرفتن حرفه اوست. او با خط كسري و معادلات چندمجهولي پول درمي‌آورد؛ مردي 35 ساله عضو تيم تاليف كتاب‌هاي رياضي مدرسه كه از سال 85 تا به حال براي بچه مدرسه‌اي‌ها رياضي مي‌نويسد و مسئله طرح مي‌كند تا شايد نگاهشان به دنيا عوض شود. بعدازظهر 14 آبان كه در دفتر كار دكتر وحيد عالميان، از تلخي‌هاي رياضي و معلم‌هاي نابلد و كتاب‌هاي مشكل‌ساز حرف زديم، او حرف‌هايمان را تأييد كرد اما يادمان داد به جاي غر زدن و جنگيدن با رياضي، رياضي‌وار فكر كنيم و اين پيغامش را به بچه‌ها برسانيم كه با تلاشي كه در دفتر تاليف كتاب‌ها مي‌شود از اين به بعد رياضي شيرين‌تر از هميشه مي‌شود و پرچم سفيد كارزار رياضي بزودي بالا مي‌رود.

كتاب رياضي شايد دوست نداشتني‌ترين كتابي باشد كه بيشتر دانش‌آموزان چاره‌اي جز خواندن آن ندارند. همان كتابي كه هر كس از زعم خود انتقادهايي نيز به آن وارد مي‌كند. يك كتاب رياضي براي نوشته شدن چه مراحلي را طي مي‌كند؟



ادامه مطلب ...


یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:16 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو
 
آیا میدانستید که غیر از تهران در شهر رم پایتخت ایتالیا میدانی به نام میدان فردوسی وجود دارد که در آن مجسمه ای نیز از فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی نصب گردیده؟
 


ادامه مطلب ...


جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:26 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

خوب فکر کنيد! وقتی مشغول فکر کردن بوديد، کدام بخش مغز خود را به کار می‌انداختيد؟ تا حدودی بستگی دارد که شما به چه چيزی فکر می‌کرديد. اگر داشتيد هزينه هفته جاری را محاسبه کنيد، ممکن است نيمه چپ مخ شما فعال‌ترين بخش مغزتان بوده است. از سوی ديگر، اگر در ذهن خود تجسم می کرديد چگونه می‌توانيد منظره‌ای را نقاشی کنيد، احتمال دارد بيشتر از نيمه راست خود بهره می‌گرفتيد.

AWT IMAGE

مغز علاوه بر اين که بخش‌های تخصص يافته‌ای مانند مخ، مخچه و بصل النخاع دارد هر کدام از بخش هايش نيز قسمت‌های تخصص يافته‌تری دارند. مخ دو بخش يا دو طرف مجزا دارد که نيمکره‌های راست و چپ ناميده می‌شوند.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:28 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

از آنجایی که قرن بیست و یکم، قرن اطلاعات، ابتکار و مهارت و سرعت می باشد بنابراین ویژگی های معلم در این قرن بر اساس این اصول می باشد.

الف) اطلاعات:
ویژگی معلم، بالا بردن اطلاعات و به روز کردن آن است. در بحث اطلاعات ((برنامه ICT فناوری اطلاعات)) جایگاه ویژه ای دارد که به آن می پردازیم.
1- آشنایی فناوری آموزشی: برای کسب موفقیت در قرن بیست و یکم، معلمان باید دانش آموزانی تربیت کنند که یادگیرندگان مادام العمر باشند و این مسیر نمی گردد مگر این که فرایند یادگیری مبتنی بر انتقال صرف دانش تغییر پذیرد بنابراین معلمان باید با استفاده از کامپیوتر و اینترنت و کاربرد آنها تدریس واقف باشند و دانش آموزان را نیز به این امر ترغیب کنند. فناوری اطلاعات به ما می گوید آن چه که تا دیروز درست بوده امروز ممکن است نادرست و حتی گمراه کننده باشد، بنابراین معلمان با استفاده از این تکنیک باید معلمانی محقق و پژوهشگر باشند و دانش آموزان پرسش گر امروز و پژوهشگر فردا تربیت کنند.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:19 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

خیلی وقت ها معنای برخورد با مسائل این نیست که باید کاری کرد بلکه معنایش این است که باید چیزی آموخت . ( چارلربارکر )

چرا می خواهید کارایی و توانایی خود را محدود به این ضرب المثل کنید که پایت را از گلیمت درازتر نکن! شما می توانید پایتان را از گلیمتان درازتر کنید و نگران هم نباشید. ( پاراماهانسایوگاندا )

هیچکس به آرامشی که می خواهد نمی رسد، چون مفهوم زندگی تلاش دائمی است. ( چارلز داروین )

آرامشی که سبب نا آرامی دیگران شود گناه است. ( موتزارت )



جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 7:53 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

برای آغاز هر تحول در خود، ابتدا منبع تولید ترس و نفرت را


در وجود خود شناسایی و ریشه کن کنید

به هر کاری که دست زدید، نیاز به خداوند و خدمت به مردم را در نظر داشته باشید،
زیرا این شیوه ی زندگی معجزه آفرینان است.

انتخاب با توست، می توانی بگوئی : صبح به خیر خدا جان یا بگوئی :
خدا به خیر کنه، صبح شده



چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 5:24 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

اول باید به تولید فرهنگی برسیم و بعد به تولید اقتصادی ، در غیر این صورت همیشه مصرف کننده باقی خواهیم ماند.

اگر جاده ای پیدا کردید که هیچ مانعی در آن نبود به احتمال زیاد آن جاده بن بست است. ( مارسل بروست )

منتظرفرصت های بزرگ و فوق العاده نباشید از فرصت های کوچک استفاده نمایید و آنها را بزرگ نمایید. ( ماردن )

كسي كه از هيچ چيز كوچكي خوشحال نمي شود ، هيچگاه خوشبخت نخواهد شد. (اپيكور)



یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, :: 6:9 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

چناچه نظام آموزشي تربيتي بخواهد وظايف خود را بدرستي انجام دهد نيازمند ايجاد تغيير بر اساس فلسفه جديد تعليم و تربيت ، با زنگري و باز توليد مفاهيم اساسي آن از جمله برنامه ريزي ، تعيين اهداف ، محتوا ، نقش معلم ، دانش آموز ، اولياء ، ارزشيابي از آموخته ها و ارزش گذاري بر جريان رشد و است . به نظر مي رسد نظام ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در ايران نقطة خوبي براي شروع و پيگيري تغيير و تحولات لازم باشد كه تحول آن لزوم و حساسيت تحول ساير عناصر سيستم و اصلاح سيستم را ضرورت مي بخشد .

هدف اصلي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي مي تواند جمع آوري اطلاعات مناسب و لازم در مورد داستان سفر يادگيري باشد به گونه اي كه بر اساس گزارشهايي كه از طريق ارزشيابي تهيه مي شود باهم انديشي يادگيرندگان پيشروي آنان را براي كسب يادگيري هاي تازه تر امكان پذير مي سازد  .



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 2:27 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

نگاه معلم:محبت ورافت است نه نگاه بی تفاوتی

                        خدمت است نه نگاه  مالکیت

                      رسالت است نه نگاه حرفه وشغل

                    شخصیت دادن است نه نگاه کم توجهی

                              عدل است نه نگاه تبعیض

                   خیر خواهانه است نه نگاه مصلحت گرایانه وپوچ

رشددادن است نه نگاه سود جویی

                    ریشه دار است نه نگاه ظاهری وزود گذر

                    رویاندن است نه نگاه تکبر

                    حق نماست نه نگاه خودنمایی

                         خوشا معلمی واین چنین نگریستن



درباره وبلاگ

اين وبلاگ سعي دارد ، اطلاعات مورد نيازآموزشي و مهارت ياد گيري را با بهره گيري از تجربيات چندين ساله آموزشي خود ،و همچنين جمع بندي ازسايرمنابع دراختيار دانش آموزان عزيزو همكاران گرامي قرار دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ابتدایی 2 و آدرس amozeshb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 51723
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1

شروع کد نظرسنجی! -->city=IRXX0018&border=B01937' type=text/javascript >