ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي
آموزش ابتدایی 2
 
 
دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 13:56 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

ـ وظیفه آموزش این است که ذهن های خالی را به ذهن های باز تبدیل کند نه ذهن های پر.
ـ دوستانی انتخاب کنید که اهل زحمت باشند و شما را به درس خواندن و زحمت کشیدن تشویق کنند.
ـ خوشبخت کسی است که به یکی از این دو دسترسی داشته باشدیا کتابهای خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.
ـ یک تمبر پستی موفقیتش را تضمین می کند چون این توانایی را دارد که تا رسیدن به هدف به چیزی بچسبد.
ـ موفقیت مانند سایه به دنبال پشتکار است.
ـ شرط پیروزی داشتن اراده قوی است شرایط دیگر اهمیت چندانی ندارد.
ـ خواندن بدون فکر کردن همانند خوردن بدون هضم کردن است.
ـ برای آدمهای مصمم و جدی همیشه وقت و فرصت فراهم است.
ـ آرمانهای بزرگ همت های بلند می طلبد.
ـ عظمت زندگی در علم نیست بلکه در عمل است.
ـ جدیت مقصد را نزدیک می کند.
ـ در دنیا لذتی نیست که با لذت مطالعه برابری کند.



بیم از حصار نیست

بی شك زمانی كه «آن سولیوان» اولین آموزش ها را بر دستان كوچك «هلن كلر» حك كرد و با زبان دست ها با هلن كوچك سخن گفت، باور داشت كه «هلن» زمانی نه چندان دور نام هر شیئی را، هرچند نامفهوم، بر زبان جاری خواهد كرد و یا زمانی كه «جبار باغچه بان» ، كودكان كر و لال را در كنف حمایت خویش قرار داد، می دانست كه هر كودك معلول نیز مانند دیگر كودكان، حقی برای آموختن و استعدادی به قدر خویشتن دارد...
و «لوییس بریل» باور داشت كه تاول های كاغذ خواهند توانست دنیای تاریك و پر التهاب كودكان نابینا را روشنی بخشد.آن چه در پی می خوانید؛ نگاهی است بر نیازهای آموزشی- پرورشی كودكان معلول در سه بخش:
الف: نیازهای ویژه آموزشی كودكان معلول، ب: گام به گام با كودك معلول ،ج: نیازهای والدین.

الف: نیازهای ویژه آموزشی كودكان معلول
كودكان ناتوان یا كم توان (معلول)، مشكلات خود را با ناتوانی در انجام فعالیت ها، انجام تكالیف مدرسه، برقراری ارتباط با آموزگار، دوستان، والدین و... رفتارهای نابهنجار به ویژه عصبانیت، پرخاشگری، مشكلات روانی- عاطفی و... بروز می دهند. این رفتارها به ویژه اگر كودك ناتوان در مدرسه كودكان عادی تحصیل كند، بیشتر بروز می كند. از این رو كودكان معلول (ذهنی یا جسمی)، به ویژه كودكانی كه دچار ناتوانی یا كم توانی ذهنی هستند، نیازمند شیوه های آموزشی ویژه، انتخاب مدرسه مناسب و... بوده و باید با شیوه اصولی آموزش ببینند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 12:48 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو

كتر عالميان، مؤلف كتاب‌هاي درسي رياضي: تلخي رياضيات را شيرين مي‌کنيم

مردي كه اصرار دارد رياضي با زندگي همه ما آميخته است و هيچ كداممان خبر نداريم، اما نه از دلتا مي‌ترسد نه از راديكال، جذر گرفتن حرفه اوست. او با خط كسري و معادلات چندمجهولي پول درمي‌آورد؛ مردي 35 ساله عضو تيم تاليف كتاب‌هاي رياضي مدرسه كه از سال 85 تا به حال براي بچه مدرسه‌اي‌ها رياضي مي‌نويسد و مسئله طرح مي‌كند تا شايد نگاهشان به دنيا عوض شود. بعدازظهر 14 آبان كه در دفتر كار دكتر وحيد عالميان، از تلخي‌هاي رياضي و معلم‌هاي نابلد و كتاب‌هاي مشكل‌ساز حرف زديم، او حرف‌هايمان را تأييد كرد اما يادمان داد به جاي غر زدن و جنگيدن با رياضي، رياضي‌وار فكر كنيم و اين پيغامش را به بچه‌ها برسانيم كه با تلاشي كه در دفتر تاليف كتاب‌ها مي‌شود از اين به بعد رياضي شيرين‌تر از هميشه مي‌شود و پرچم سفيد كارزار رياضي بزودي بالا مي‌رود.

كتاب رياضي شايد دوست نداشتني‌ترين كتابي باشد كه بيشتر دانش‌آموزان چاره‌اي جز خواندن آن ندارند. همان كتابي كه هر كس از زعم خود انتقادهايي نيز به آن وارد مي‌كند. يك كتاب رياضي براي نوشته شدن چه مراحلي را طي مي‌كند؟



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ

اين وبلاگ سعي دارد ، اطلاعات مورد نيازآموزشي و مهارت ياد گيري را با بهره گيري از تجربيات چندين ساله آموزشي خود ،و همچنين جمع بندي ازسايرمنابع دراختيار دانش آموزان عزيزو همكاران گرامي قرار دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ابتدایی 2 و آدرس amozeshb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 154
بازدید کل : 51586
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1

شروع کد نظرسنجی! -->city=IRXX0018&border=B01937' type=text/javascript >