ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي آموزش ابتدایی 2 |
||||||||||||||||||
۳- ارائه رهنمود متن املاء از ص 76 – 80
اگر متن کاملا درست باشد
بازخورد 1
علی جان/ مریم جان تمام کلمات املاء را درست نوشته ای.آفرین بر تو پسر/ دختر خوبم .
اول بعد
بازخورد 2
پسر خوبم / دختر خوبم املای خوب و زیبایی نوشته ای ولی در نوشتن کلماتی که زیر آنها خط کشیده ام دقت نکرده ای . برای کلماتی که در پایین نوشته شده یک جمله بساز
بازخورد 3
پسر عزیزم / دختر عزیزم وقتی می بینم که کارت بهتر شده خوش حال می شوم به نظر می رسد در تشخیص نشانه ی ( گ و ق ) مشکل داری سه کلمه که نشانه ی (ق) و سه کلمه که نشانه ی (گ) در آنها وجود دارد از روزنامه پیدا کن و در دفترت بنویس .
بازخورد 4
علی جان / مریم جان امروز موفق شدی که بیشتر کلمات املا را به درستی بنویسی ولی در نوشتن سه کلمه که علامت زده ام اشکال داری . با خمیر بازی شکل کلمات پایین را درست کن .
بازخورد 5
پسر و دختر خوبم ، شما موفق شده اید که جواب جمع ها را درست بنویسی . ولی در نوشتن جواب تفریق ها دقت نکرده اید ، تفریق هایی را که در پایین نوشته ام در خانه با کمک مادرت انجام بده و جواب آنها را بنویس .
= 4 – 4 = 2 – 5
= 3 – 5 = 3 – 4
= 5 – 5 = 2 – 2
بازخورد 6
توانایی ات در جمع کردن بهتر شده ولی در تفریق کردن مشکل داری با استفاده از نی ها ، تفریق هایی را که علامت زده ام انجام بده و جواب آنها را بنویس .
بازخورد 7
پسر و دختر خوبم عکس های مناسبی را جمع آوری کرده ای و توانسته ای آنها را خوب طبقه بندی کنی . فقط در طبقه بندی عکس جانوری که دور آن خط کشیده ام دقت نکرده ای ، عکس آن جانور را با دقت نگاه کن و طبقه بندی را دوباره انجام بده.
دختر و پسر خوبم در جمع آوری عکس ها زحمت زیادی کشیده ای و بسیار زیبا طبقه بندی کرده ای ، تصویر جانوری که دور آن را خط کشیده ام درست طبقه بندی نکرده ای ، تصویر مناسبی را پیدا کن و در محل مشخص شده بچسبان .
بازخوردهای زیرتوصیفی نیست چون سه مؤلفه را ندارد :
1-شعرها
2-عالی است – آفرین پسرخوبم – برچسب ها
3-نوشتن در حد انتظار و..... صرفا مال کارنامه است
موارد قابل توجه در نوشتن بازخورد توصیفی :
1-بازخورد توصیفی با رعایت هر سه مؤلفه نوشته شود .
2-استفاده از مهرهای صدآفرین و برچسب های مانند ستاره ، گل ، تصویر حیوانات به جای بازخورد توصیفی صحیح نیست ولی در کنار بازخورد توصیفی می توان از آنها به عنوان یک وسیله تشویقی در حد متعادل استفاده کرد . برای دانش آموزانی که اشکالات متعدد یادگیری دارند بازخوردها به صورت مرحله ای ارائه می شود به این معنی که ما ابتدا اشکالات مربوط به قسمتهای قبل درس را برطرف می کنم و بعد در هر مرحله اشکالات بعدی را یک به یک بازخورد می دهیم ( برای هر درس 9 ورقه از اول سال تا آخر )
نظرات شما عزیزان:
آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پیوندهای روزانه پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
نويسندگان
|